Gadgeten innehöll ett fel

onsdag 25 april 2012

Chocklad Cupcakes

Felicia min stora tjej frågade mig efter dagis om jag inte tyckte dom va snälla och kom på än gång när ja hämtade dom. -jo det tycker jag, ni var jätte duktiga och då säger hon -men mamma då kan väll du baka chocklad muffin till oss . Go hjärtat mitt. Kan man göra annat än ställa sig o baka .Måste ju uppmuntra bra beteende ;) + att mamman var lite sugen hon med ;)

Ca 10st stora

100g smör
2 ägg
1,5 dl strösocker
1tsk vaniljsocker
2dl mjölk
4dl mjöl
2 tsk bakpulver
En nypa salt
4 msk kakao

Frostingen
60 g mjukt smör
100 g philadelphiaost
5dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
3msk kakao

1. Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg , socker och vaniljsocker poröst.
2. Rör ner smält smör, mjölk och kakao.
3. Blanda mjöl, bakpulver ,salt och blanda ner det i smeten.
4. Fyll formarna nästan ända upp och grädda mitt i ugnen i ca 10 min
5. Vispa smör , florsocker, vaniljsocker och kakao vispa sedan i philadelphiapsten så det blir en kräm
6. Bred eller spritsa på muffinsarna garnera med nå fint :) gjorde små söta flaggor av tandpetare :)

2 kommentarer:

  1. När kommer det med go fika till jobbet då? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kommer det gofika till jobbet ;) Kramen

      Radera